TAB

Sunday, December 4, 2011

PREVIEW FILEM : Ombak Rindu

Novel cinta memang aku tak minat. Filem cinta? Entahlah...bolehlah layan sikit kalau pelakon dia hotz! haha Seorang kawan aku, Ili ajak aku keluar tengok cerita cinta, Ombak Rindu. Kata orang cerita dia best. Jadi aku pon sama teruja untuk tengok cerita ni.


Lepas tengok cerita ni,

Tipulah kalau tak ada babak yang buat aku sedih. Ada satu babak tu aku sangat terasa kesedihannya. Iaitu semasa watak yang dilakonkan Bront Palare meluahkan rasa cinta kepada watak Maya Karin, tapi hanya dibalas oleh perasaan sayang sebagai kawan sahaja. SENTAP sekejap masa tu. Haha...


Korang jangan salah anggap pulak. Aku sedih je bukan sampai menangis segala bagai. Macam kawan aku si Ili tu. Menangis macam kehilangan anak. Haha... (tergelak sekejap bila teringat dia menangis)

Kalau nak bandingkan jalan cerita filem ni dengan Lagenda Budak Setan, aku lebih sukakan Ombak Rindu.


Cuma apa yang buat aku potong stim, banyak sangat babak yang dipotong macam tu sahaja. Contohnya semasa watak yang dibawa oleh Julia Ziegler berdialog dengan watak Aaron Aziz diladang teh Cameron.

Sinematografi memang boleh dibanggakan. Tapi aku dapat agak sebab pengarah Osman Ali memang pandai mengambil sudut yang menarik macam filem Cun sebelum ni.

Teknik pencahayaan masa babak ni memang cantik.
Tapi sebenarnya aku lebih tertarik dengan OST filem Ombak Rindu ni. Lagu dia memang layan habis. Paling best lagu hafiz, untuk kamu.

Lagu pertama
Tajuk : Ombak Rindu
Penyanyi : Hafiz dan Adira


Lagu kedua
Tajuk : Untuk Kamu
Penyanyi : Hafiz


 Sambil dengar lagu hafiz ni jom layan lirik dia..haha

Hafiz - Untuk Kamu
 
Raut wajah...Mendamaikan...
Dan sesuci..Selembut hatimu..
Sinar mata...Mempersona...
Bagai gugur seluruh jantungku...

Aku Ingin engkau tahu...
Cinta aku satu...
Tercipta buat dirimu..
Hanya... Untuk kamu...

Huuu....Huuu...Huuu....
Huuu....Huuu...Huuu...

Aku ingin engkau tahu..
Cinta aku satu.....
Tercipta buat dirimu...
Hanya untuk kamu...

Dan lagu ketiga
Tajuk : Lara Lagi
Penyanyi : Adira






WSM:
- pada sesiapa yang belom tengok, jangan lupa saksikan Ombak Rindu untuk merasa sendiri kesedihan kisah cinta yang tragik -

9 comments:

Anonymous said...

great to meet you waterstonemix.blogspot.com owner discovered your site via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found site which offer to dramatically increase traffic to your site http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer page ranking net seo backlinks 10000 backlinks Take care. Jay

MEOR ! said...

manusia macam aku sesuai tak tgk filem ni?

Khairul Rahman said...

MEOR! Kalau kau rasa kau ada hati dan perasaan..filem ni memang sesuai..haha

sea_lavender said...

da tgk sedey2~~ erm cite m'bke mata 1000 makna cnta bg yang m'hrgai

Khairul Rahman said...

sea_lavender : untunglah ada cinta dihati..macam hamba ni tak siapa yg sudi~

ichie said...

alolo.khairul anwar bawak hati bawak diri gamaknya.baru kau tahu ape itu sentap..wakaakka~joke.

Khairul Rahman said...

ichie : haha..kekadang emosi itu perlu..kih3x

visitme@FaTiN cOrNeR said...

xtgk lg movie nie..hehe..*ketinggalan..

Khairul Rahman said...

visitme@FaTiN cOrNeR : tak tgk lagi ke? rudi tak tgk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...