TAB

Tuesday, December 27, 2011

Kampung Botak dan Gondol

Seperti biasa, sebelum exam final sebelum2 ni, aku sempat meluangkan masa untuk balik kampung. Sebuah kampung yang diberi nama

" Kampung Melayu Lima Kedai"

Turun saje dari bas dan menjejakkan kaki ke bumi Lima Kedai...GILA terkejot aku. Ayat pertama yang terkeluar dari mulut aku
"What happen to my kampung?" (macam student oversea pulak nak speaking2 ni kan)

Menurut kakak aku:
Kerja menebang pokok2 kelapa sawit dah pon bermula sejak awal bulan ni dan satu hari nanti akan didirikan Taman Mutiara Rini disekitar kampung aku.

Sebenarnya aku dah lama dengar cerita pasal projek perumahan tu. Maknanya satu hari nanti kampung aku akan dikelilingi kawasan perumahan. Lepas ni dah takde nikmatlah duduk dekat kampung. Mesti bising. Sedangkan sekarang pon dah bising. Dengan budak2 rempit, bunyi kereta, lori dan segala macam bunyi!
Mungkin juga satu hari nanti kampung aku akan jadi macam kampung baru dekat KL tu...OWH TIDAK!

Mari kita ratapi kemusnahan pokok2 disekitar kampung aku... :-(







WSM:
- hargailah khazanah alam ciptaan tuhan -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...