TAB

Wednesday, October 26, 2011

Jalan PELIK di Melaka

Sepanjang tiga semester aku duduk dekat melaka ni, banyak jalan pelik yang aku dah jumpa. Jadi hari ni aku nak tunjukkan jalan paling pelik aku jumpa dekat Melaka ni.

Cuba tengok gambar ni.

Yang ni pandangan satelite

Yang ni pulak pandangan peta

Mungkin tak berapa jelas gambar tu. Cuba klik gambar untuk lihat dengan lebih jelas.

Untuk lebih jelas dan senang dilihat, aku zoom kan lagi.

 


Kalau lihat dari peta atas ni.
A: adalah dari jalan pandan.
B: adalah dari alor gajah.
C: adalah dari malim.
D: laluan dari ayer keroh.
Jadi, B ke D adalah laluan AMJ.

Alamak. Dah macam exam pulak kena paham kan benda ni kan? haha...

Ada satu hari tu. Aku jalan naik motor sorang2 dari malim. Disebabkan aku keliru dengan jalan tu, aku terus je. Akhirnya aku terpaksa amik u-turn yang agak jauh dari situ.

Jadi kepada pelancong yang baru sampai ke Melaka ni, sila berhati-hati semasa lalu dijalan ni.



WSM:
- Berhati-hati dijalan raya, ingat mak abah dikampung -
- Happy Deepavali kepada semua penganut yang beragama hindu -


10 comments:

Haziq Yaacob said...

slalu gila eksiden kat sini..hari tu motor lggar kereta kot..abis merah jalan ng darah byk gila

Khairul Rahman said...

Haziq Yaacob: yeke? tapi jalan ni memang bahaya..JPJ kena ubah sikit jalan ni ..

Nour Eyza said...

wooo.. bahaya eh? dh lalu pat ratus kali pun x ingt la.hahaha

Khairul Rahman said...

Nour Eyza : agak bahaya kot..so lepas ni kena lah berhati-hati sikit ye..hehe

cx's said...

yeah. cx org Melaka jugak! eheheheh. dak KBM jugak! huhu

Nafisah Ruslan said...

sentiasa sesat kalau jalan dekat melaka ni.. haha

Pendamba Mawar said...

plik je rupanya ..:P

Khairul Rahman said...

cx's : yeke? sama lah kite! hehe


Nafisah Ruslan : jalan kat melaka memang agak pelik sikit...hehe


Pendamba Mawar : pelik kan? hehe

SHAZIS said...

owh...heheh...bru tau ad jln pelik ni..padahal selalu lalu situ..heheh

Khairul Rahman said...

SHAZIS : Lah yeke? lain kali kena berhati-hati ye..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...