TAB

Sunday, April 29, 2012

SYM (Safee Yang Menunggang)

Salam Ahad...

Bila lalu highway, antara yang manarik perhatian kita adalah Papan Iklan atau Billboard yang bermacam saiz, warna dan bentuk. Semua syarikat atau jenama sesuatu produk seperti berlumba-lumba untuk menunjukkan papan iklan yang menarik.

Ada satu papan iklan yang menarik hati aku. Aku tertarik pada nama iklan tersebut. Kali pertama aku perasan papan iklan ni semasa awal semester lepas. Bila tengok iklan tu di Highway Plus, aku rasa nak tergelak. Cer tengok iklan yang aku maksudkan ni : 



Aku cuba mencari apa maksud SYM yang sebenar. Mungkin nama SYM tu diambil dari nama syarikat tu sendiri iaitu Sanyang Electric Machinery Plant (tak pasti) yang berpangkalan di Taiwan. Antara model yang memikat mata aku ialah Symphony 150.  

Berbalik kepada papan iklan tadi. Aku rasa Syarikat SYM berjaya mencuri mata pengguna PLUS disebabkan nama iklan yang begitu klise sekali. Walaupun nama tersebut nampak macam pelik tapi efektif digunakan sebab senang diingati.

Gambar ihsan dari : Sukses 5SBikez

WSM:
- suka tengok iklan yang kreatif di Youtube -

1 comment:

Anum said...

HAHA! Tak pernah nampak pun???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...