TAB

Tuesday, May 1, 2012

FILM REVIEW : The Avengers

Setelah kecewa dengan beberapa filem Melayu yang aku tengok sebelum ini, aku berallih semula ke filem Hollywood. Cerita kali ini aku tak akan lepaskan untuk tengok. Cerita yang dimaksudkan ialah The Avengers. Filem yang paling aku nantikan tahun ini.


Lepas keluar wayang, aku boleh bagi 4 bintang untuk filem ini. Watak paling aku suka dalam Avengers ialah Ironman! Watak yang sangat kelakar dan dialah hero dalam cerita ini kerana telah menyelamatkan dunia. Watak paling lemah pula aku rasa ialah Captain America. Begitu juga dengan watak Thor. Kedua-dua watak ini tak nampak kehebatan mereka bila wujud beberapa watak superhero lain. Bak kata kawan aku, Tam "Bila terlalu ramai hero dalam satu cerita itu, tak nampak keseronokannya"


Banyak sebenarnya watak dalam Avengers yang tak ada dalam filem ini. Antara yang tertinggal ialah Spiderman dan Wolverine. Tapi aku boleh bayangkan bila Spiderman dan Woverine ada, pasti kuasa mereka akan nampak tak hebat berbanding superhero yang lain.

Watak dalam Avengers Asaal
Walau bagaimanapun, tak bermakna cerita ini tak seronok untuk ditonton. Ada elemen-elemen lain yang hebat untuk ditonton. Antaranya adalah teknik CGI yang digunakan memang hebat, babak berlawan yang hebat dan cerita ini juga ada menyelitkan beberapa unsur humor yang akan membuatkan penonton akan terbahak-bahak bila menonton.

Jadi jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan The Avengers di pawagam sebelum terlambat.


WSM:
- terlepas tengok Battleship, tunggu download je lah. HEHE -

4 comments:

Nour Eyza said...

suka ironman!!! waaa... battleship pun dah tgk! best jugak! =)

shafiq said...

haha , battleship the best !! , eh .? salah entri eh .? hehe ;p

Munirah Shamsudin said...

The Avengers awesome weh.

BAIK PERGI TGK BATTLESHIP CEPAT-CEPAT! BEST SANGAT.


SANGAT.

OK tercapslock. eksaited -_-'

sigh.

Anum said...

tak tengok lagi.. T.T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...