TAB

Sunday, May 6, 2012

Bersenam Sambil Menari

Salam satu kehidupan...

Petang tadi aku dan kawan-kawan pergi lagi bersenam aerobik. Kali ini sudah dua kali kami turut serta. Minggu lepas kami berjogging dulu baru beraerobik  tapi minggu ini vice versa. Kami beraerobik di taman rekreasi berdekatan Stadium Tun Fatimah.

Comel je PM kita dan isteri ni kan?
Seronok beraerobik ni. Lagi seronok beraerobik daripada berjogging. Aerobik ini seronok disebabkan kita bersenam diiringi dengan rentak muzik. Bila muzik perlahan pergerakkan menjadi perlahan juga. Bila muzik rancak, gerakkan badan pun menjadi tersangatlah pantasnya, sampai tak terikut aku dibuatnya

Lagi satu sebab aerobik ni seronok kerana kita dapat belajar pelbagai teknik menari. Macam-macam gaya ada. Dari tradisional hingga ke moden. Sampai kawan aku cakap,
"Nuar, boleh masuk showdown tahun depan ni!"

Selain daripada itu, aerobik menjadi bertambah seronok apabila kita bersenam beramai-ramai. Disitu kita dapat melihat pelbagai kaum dan peringkat umur bersatu menjadi rakyat yang lebih sihat dan bersih! Tak adalah berhimpun dan membuat kotor dijalanan macam satu perhimpunan baru-baru ini. Aerobik lagi bersih dari BERSIH.

Ini bukan bersih
Antara kebaikan aerobik yang lain:

  1. Menurunkan risiko serangan penyakit seperti darah tinggi, sakit jantung, kencing manis, serangan angina ahmar dan beberapa jenis kanser.
  2. Mengurangkan lemak berlebihan  yang perlu di turuti dengan permakanan seimbang
  3. Mencegah serangan Virus  seperti deman, seselma dan batuk.
  4. Membersihkan salur darah
  5. Menguatkan Jantung
  6. Meningkatkan keceriaan
  7. Menambah Stamina
  8. Aktif sepanjang hayat
Banyakkan faedah aerobik ni? Mungkin korang akan rasa malu bila mula-mula nak join, tapi lepas dah masuk aerobik ni mesti akan rasa seronok dan tak puas. Jadi mari kita bersenam untuk sihat sepanjang hayat!


WSM:
- Baju lebih basah hari ni dari minggu lepas -

2 comments:

encik cool said...

ayuk mari bersenam...ayuk!!

Anum said...

Poco-poco la nuar..ade bran?Jom lawan aku sejam..hahah!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...