TAB

Friday, April 27, 2012

Jumaat Yang Mulia

Salam Jumaat...

Duduk Johor selama 7 hari buat aku macam asing dalam negeri sendiri. Rasa nak jalan ke mana-mana sangat pudar walaupun dalam negeri kelahiran sendiri. Jadi, duduk rumah saja lah jawabnya.

Hari ni (Jumaat) dah terpaksa balik semula ke Melaka sebab Sabtu ada program. Ingatkan nak gerak tengahari sebab nanti Jumaat boleh Jamak je. (Haha. nampak tak kemalasan aku). Tapi aku buat keputusan gerak dari rumah dalam pukul 8 Pagi. Seperti biasa aku akan gerak bersama-sama dengan Imam.

Perjalanan di Highway Plus tiada apa yang menyeronokkan. Cuma kali ni banyak kerja-kerja pembaikan jalan diadakan. Terutama selepas R&R Pagoh, ada satu kerja baik pulih yang agak besar dibuat. 

Tepat jam 11 lebih pagi, aku sampai Melaka dari Johor. Bila sampai rumah, aku sangat-sangat terkejut bila Kamil balik cepat. Tapi ketuk-ketuk pintu bilik tak bangun-bangun.

Seperti biasa bagi kaum lelaki yang beragama Islam pasti akan ke Solat Jumat setiap hari jumaat. Begitu juga kami. Rasa tak lengkap pula bila Tam tak ada. Sampai di Masjid... Eh kenapa semua orang dah berdiri ni? Alamak. Alangkah kelam kabutnya bila nampak orang dah solat! Lepas habis salam, kami berpadangan dan tersenyum. (rasanya niat untuk buat jamak tadi macam dimakbulkan saje. HEHE)

Selesai solat, kami terus berniat mahu mengisi perut. Seperti yang dirancang, kami mencari kedai Nasi Beriani Haji Tamby di Padang Temu Melaka. Senang saja nak cari kedai ni (senang ke? ERK) Depan kedai terpampang nama kedai "Nasi Beriani Haji Tamby" dengan berlatar belakang warna hijau.

Istimewanya hari ini, harganya MURAH! (suka sangat benda-benda yang murah dan sedap ni). Harga untuk Nasi Beriani sebarang lauk hanya RM5. Siap ada percuma air sirap lagi... Rasa hari Jumaat semakin lagi diberkati bila ada orang belanja. (TQ Kamil!)

Macam ni lah lebih kurang Nasi Berianinya: 


WSM:
- rasa sangat ngantuk semasa menunggang motor tadi -

3 comments:

lely shuhada said...

nasi tu siket. tak cukop untok aku.

Khairul Rahman said...

LELY : tolong diet! ekeke

Anum said...

nak mintak Kamil belanja jugak boleh tak? HHEHEEE... :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...