TAB

Tuesday, March 20, 2012

Wanita Bertudung Itu Cantik

Assalamualaikum dan Salam 1 Kehidupan...

Wanita yang berhijab akan nampak sangat cantik. Walaupun seseorang wanita itu tidak memakai tudung, keayuan wajahnya akan terserlah bila bertudung.

Sekarang ini ramai selebriti wanita yang telah berhijrah kepada penampilan bertudung. Sesungguhnya ia sesuatu yang sangat baik. Walaupun ada yang menganggap ia adalah sebagai trend atau pun fesyen, tapi sekurang-kurangnya mereka menutup aurat.

Seorang artis wanita yang aku nak sangat tengok beliau berhijab adalah, AMY MASTURA. Baru-baru ni aku sempat tengok cerita lakonannya - Kasanova Terdesak. Dalam cerita itu ada beberapa scene beliau memakai tudung. Bila melihat wajah Amy bertudung...PERGH cair~ Nasib baiklah dia tu mak orang.. HAHA. Jadi untuk semua, aku sajikan korang 5 GAMBAR AMY MASTURA BERTUDUNG.






Itu dunia artis.
Kalau dunia orang biasa seperti kita ini, memang ramai yang bertudung. Tudung pula ada macam-macam jenis dan fesyen pemakaiannya. Ada yang labuh, pendek, berbelit-belit dan macam-macam lagi. Antara nama tudung yang aku tahu seperti pashmina, shawl, bawal dan bermacam jenis lagi.

Pada aku sendiri, aku lebih suka tengok wanita yang hanya mengenakan tudung bawal sahaja. Nampak lebih sopan, ringkas dan tak serabut mata memandang. Budak-budak perempuan sekarang suka sangat pkai tudung yang berbelit-belit. Ada yang nampak lawa. Tapi ada jugak yang nampak serabut di mata!

Cuba tengok wajah gadis bertudung bawal ini. Nampak cantik, kemas, manis, tak serabut dan dalam masa yang sama masih menutup aurat mengikut landasan agama Islam.


Aku cukup alergik tengok perempuan yang pakai tudung tapi berlengan pendek, seluar ketat, baju pendek atau tudung tu sekadar menutup kepala sahaja,

Tengok macam gambar di bawah ini. Seksa Mata!


Kepada wanita tidak bertudung, entri kali ini tidak sesekali ingin menghina atau merendahkan martabat anda.  Pahala dan dosa Allah yang tentukan. Cuma aku hanya mahu menyatakan pendapat bahawa, anda akan bertambah cantik bila bertudung.



WSM:
- paling terkejut bila tengok Diana Amir bertudung.
Tapi alhamdulilah, Allah bukakan pintu taubat untuknya -

10 comments:

Iera balqis said...

haha..nice one entry..hehe..anyway , done folow here & komen ur entry..hit me back..tq =)

azri said...

gambar yg last tu cm nak kaki je kan? hahaha

ayie said...

auuu..seksa u..hehe

nollyfyenee said...

terbaik..time kasih sbb puji wanita...^_^

c'axoera ヅ said...

apa kes berkemban pakai tudung tu.......sakit mental ke haha

Anum said...

okey, untuk entri kali ni aku tak manu komen pape.hahaha.

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

wanita lebih anggun bila berrtudung, tapi tak lamacam gmbr last skali tu, menghina agama btl

Naz Zuren said...

Hihi..entry yang menarik...betul ckp azri, gambar yg akhir tue cam mintak tapak je...buat orang lain pandang serong je pd wanita yg pki tudung...memalukan...anyway, terkejut tengok pics amy mastura bertudung...hihi

nur syafiqa azman said...

hai,,,,nice entry....
awak meluahkan pendapt awak sebagai lelaki tntg wanita....
lain dprd lain....sy suka....:)

Anonymous said...

salam...sy minta izin save gambar2 amy ni ye... =) thax

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...