TAB

Monday, December 13, 2010

lotus F1 racing VS lotus renault GP

Aku bukanlah seorang yg aktif dalam sukan.
tapi satu sukan nie mmg aku minat - FORMULA1

baru2 nie aku tgk berita kat tv3 mengatakan tentang satu pasukan baru yg akan turut bertanding dalam F1 tahun depan iaitu lotus renault gp.
aik? aku dah pelik dah. macam mana dengan satu lagi team yg guna nama lotus jugak - lotus f1 racing?

LOTUS F1 RACING
  • team ni baru mula bertanding dalam f1 2010 tahun ni.
  • diuruskan oleh : 1Malaysia Racing Team Sdn. Bhd
  • syarikat swasta yg turut sama sposor adalah Tune Group dan Naza Group.
  • turut melibatkan kerjasama dengan PROTON.
  • disebabkan kerjasama proton dengan lotus, jenama lotus dibenar utk digunakan.
  • team ni juga salah satu usaha kerajaan dalam moto 1malaysia yg diperkenalkan oleh PM kita.
  • dibawah kendalian : Dato' Tony Fernandes
  • utk lebih info boleh surf link nie (lotus f1 racing)
LOTUS RENAULT GP
  • pada aku ni satu gabungan yg cukup mantap. team ni akan bertanding utk musim depan - 2011.
  • katanya team ni adalah team lotus yg sebanar. kerana lotus melibatkan secara langsung dalam team ni. bukan setakat guna nama saje.
  • team ni sebenarnye adalah renault f1 team yang telah lama terlibat dalam f1 sebelum ni. jadi diorang bergabung mungkin utk memberi saingan kepada team hebat yg lain.
  • kereta ni akan menggunakan gabungan warna hitam dan emas. yg menariknya team lotus f1 racing juga akan menggunakan warna yg sama!
jadi.
sama-samalah kita tengok siapa lebih hebat utk musim akan datang.
plihan aku - lotus renault gp.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...