TAB

Saturday, February 16, 2013

WTF with Harlem Shake ?

Assalamualaikum dan Salam 1Kehidupan.

Ini adalah entri yang secara tiba-tiba dibuat. Suatu malam yang hening, bosan, dan tiba-tiba terfikir untuk menulis.

Cute Style

Orang putih ni kalau buat video kekadang memang merepek dan tak 'masuk' dek akal. Aku teringat fasal suatu video yang kawan aku post beberapa bulan lepas.

Pernah tengok video ni:

Video ni pasal seorang lelaki yang nak buat rekod makan telur bersama sekali dengan kulit telur dalam masa beberapa minit. Video ni memang merepek, geli, pengotor dan aku rasa nak termuntah.

Oh. Berbalik kepada Harlem Shake.

Pada aku maksud Harlem Shake ini ialah satu goyangan atau gerak tari yang tak patut ditiru khususnya kanak-kanak kerana berbentuk lucah. Video tersebut hanya beberapa saat sahaja dan watak utama video tersebut ialah seorang lelaki yang memakai helmet, menari dan dalam beberapa saat kemudian, semua orang disekeliling ikut sama berjoget.



Katanya video di atas ini lah yang membuatkan Harem Shake popular. Video ini popular awal Februari yang lalu. Mungkin sesetengah orang menganggap cara tersebut semata-mata untuk menghilangkan rasa tertekan duduk dalam pejabat.


Namun video asal sebenarnya daripada username lain iaitu DizastaMusic, bertajuk Filthy Compilation #6 - Smell My Fingers. Yang aku paham pasal video ni ialah fasal KENTUT! Gile merepek orang putih ni... Boleh cuba tengok video tu dekat bawah ni. Kalau nak tengoklah ~


Jangan terkejut, orang Malaysia pon ade buat versi 'Harlem Shake' ni. Cuba tengok video di bawah:


Korang juga boleh cari Versi Harlem Shake lain yang berlambak ada dalam Youtube.

Mungkin sesetengah orang akan fikir aku kolot ke apa sebab bersikap prejudis terhadap hal yang kecil. Ya memang tak salah nak 'have fun'. Tapi bukan dengan cara berjoget macam orang gila. Setiap orang ada pendapat masing-masing dan aku pon tak cukup sempurna lagi.


Nuarahman : tajuk yang agak kasar mungkin?

9 comments:

Anonymous said...

Ye, semua orang ada pendapat masing- masing.

Anonymous said...

serabai ada lah, serius tak minat langsung. oppa gangnam style tu pun tak layan.

mr.syazwan said...

haha

apa2 pun joget 1 senaman

joget boleh kurus

haha

NUARAHMAN said...

@Aeisyah Hanum betul3x! *dengan gaya upin ipin

NUARAHMAN said...

@sis92 tapi gangnam saya macam boleh layan sikit. hehehe

NUARAHMAN said...

@sis92 tapi gangnam saya macam boleh layan sikit. hehehe

NUARAHMAN said...

@mr.syazwan setakat gerak punggung tu. ape je lemak yang hilang? haha

NUARAHMAN said...

@mr.syazwan setakat gerak punggung tu. ape je lemak yang hilang? haha

(^_^)yuriezzoChan.. said...

setuju.. xsuka lh dgn tarian tu.. lbih2 lg klu org malaysia yg tari kan.. mana sensitiviti kita sbgai rakyat yg mngamalkan nilai2 mrni?? aduii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...