TAB

Sunday, February 27, 2011

konvoi ke Gunung Ledang

26/02/11


07.50 pagi - aku bangun dari tidur. terus mandi dan solat subuh (apa nak jadi. selalu lambat solat subuh!)

09.00 pagi - aku, azri dan syakir bergerak ke rumah nash. tam da gerak dulu sebab nak kejutkan pacai. kamil pulak tak nak  ikut. sampai rumah nash, rupanya diorang baru bangun! menyirap jugak. janji pukul 9!

09.10 pagi - sementara tunggu diorang bersiap kitorang bertiga pergi sarap kat sebelah kedai air free. aku makan roti canai 1, roti telur 1 dan teh terik. dapatlah mengisi perot yg lapar ni. tunggu punya tunggu diorang tak smapai lagi. sampai kitorang cadang nak cancelkan je konvoi ni. panjang umur diorang. sampailah tam, pacai, wan, nash, shuk, awok, is, zarif dan orang terakhir sampai fad. semua sekali 12 oarang dengan 8 buah motor.

10.50 pagi - memulakan perjalan ke gunung ledang. perjalanan pergi agak slow sebab masing2 bawak slow. bagus jugak sebab motor aku nie ex5 standard je. kalau nak lawan motor2 diorang mmg tak dapat lah!

11.35 pagi - singgah sekejap di rumah tam. ingatkan nak makan dulu. tapi diorang decided balik nanti baru singgah. bak kata syakir : aku J-ENTER!


12.50 tghri - sampailah di gunung ledang. tak tahu lah pulak masuk gunung ledang ni kena bayar! satu kepala rm1 dan 1 motor rm1. nasib baiklah muarh je. kalau tak siaplah kau tam! haha... sampai2 terus park motor dan memulakan pendakian. tujuan kitorang pergi ke sini bukanlah nak mendaki sampai ke puncak! tapi just nak mandi air terjun je! hehe...

01.05 ptg - lepas dapat port baik dan agak tinggi jugak kitorng mendaki. apa lagi? jom mandi! kitorang mandi kat banyak tempat. berpindah randah. haha...



02.55 ptg - diorang ajak balik sebab dah lapar. balik?? serius ar? aku belum puas mandi! tapi tak pe lah. disebabkan aku tak tahu jalan balik, so terpaksalah follow.





03.05 ptg - lepas tukar baju dan bersiap. maka turunlah kami ke bawah dengan perut yg sangat lapar! sempat jugak beli cenderahati dari gunung ledang. agak lama jugak memilih cenderahati. dah dapat yg berkenan terus sambar! aku dengan tam je yg beli. budak2 lain tunggu kat motor. mesti panas hati diorang sebab tunggu lama. haha... lepas tu kitorang bergerak ke rumah tam dengan harapan nak makan!

04.30 ptg - sampai rumah tam. tengok jam sempat lagi solat zohor. kitorang pon buat solat zohor berjamaah. (alhamdulilah) lepas solat mka tam pelawa makan. apa lagi kitorang pon serbu. mmg sedap mak tam masak! kami dihidangkan dengan mee kari dengan segala macam isi. ada ayam, udang, sotong, tahu kerang dan macam2lah! best! samapi aku tambah 2kali.

05.00++ ptg - puas menjamu selera. kitorang pon balik. tak sempat nak salam dengan mak tam sebab dia keluar kejap. sorry makcik. tapi masakan makcik mmg meletop!

06.20 ptg - sampai lah rumah aku di kota laksamana ni. sementara menunggu masuk maghrib aku pon tidur!
ZZZzzZZZzzz...

* pengajaran: lain kali pergi awal. so dapat lah berendam lagi lama!
* gambar telah dirembat dari fb is. Credit to ismarudin. thanks..

4 comments:

atira ator said...

perghhhh,,,,
pegi xajk,,,,
=P

Anonymous said...

bukan baru bngun..
kitorg tngah dngr tazkirah pagi dr Afdzal pagi tu..

Unknown said...

ator:nak ajak tp sumbt kat tayar jela..haha

nash:yela tu tazkirah!

azri said...

hahaha,,aq nak dgr gak afdal ceramah nafi dan asbat uh!haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...